Automatizácia a umelá inteligencia zásadne menia podobu logistiky, pričom ovplyvňujú nielen samotné procesy, ale aj ľudí, ktorí v tomto odvetví pracujú. Vďaka novým technológiám dochádza k optimalizácii skladovania, dopravy a distribúcie, čo vedie k rýchlejším a efektívnejším operáciám. Systémy založené na umelej inteligencii dokážu analyzovať obrovské množstvo dát v reálnom čase, predpovedať dopyt či optimalizovať trasy dodávok, čím sa minimalizujú chyby a maximalizuje efektivita. To všetko však znamená, že tradičné pracovné pozície v logistike prechádzajú výraznou transformáciou. V prezentácií sa dozvieme ako technológie a procesy zmenia logistiku, aké sú nové kompetencie manažérov logistiky, aké sú nové kompetencie pre pracovníkov v logistike a ako sa pripraviť na tieto zmeny.
Kľúčom k rozvoju logistiky a dopravy sú inovácie. Neustále sa vyvíjajú nové technológie, výrobky a služby, vo väčšine prípadov dodávateľmi, ktorí potom svoje nové nápady prinášajú svojim klientom. Tieto nové nápady a riešenia však potrebujú čo najväčšiu publicitu, aby našli tých správnych zákazníkov, u ktorých ich budú realizovať a uvádzať do praxe. Z tohto dôvodu sme v rámci nášho zamerania na nové technológie a riešenia pre odvetvie logistiky a dopravy pozvali troch kľúčových dodávateľov, aby na tohtoročnom kongrese SLOVLOG krátko predstavili svoje nové riešenia:
Štefan Maňúr zo spoločnosti HOPI SK predstaví digitálny informačný vzdelávací systém HOPI. Hoci mnohé pracovné miesta v logistike v najbližších rokoch nahradí automatizácia a nastupujúca umelá inteligencia, logistika ako celok sa bez ľudí nezaobíde. Kľúčové budú vzťahové role a pozície zodpovedné za tvorbu riešení pre klientov, a preto HOPI venuje pozornosť vzdelávaniu zamestnancov s ohľadom na tento trend.
Peter Mačuš zo spoločnosti Jungheinrich bude hovoriť o adaptívnom zásobovaní výrobných liniek autonómnymi robotmi (AMR). Prezentácia poskytne prehľad o súčasných výzvach v internej logistike a bude sa zaoberať spôsobmi, ako pružne reagovať na meniaci sa dopyt, či je možné nahradiť vychystávacie vozíky a traktory a kľúčom k efektívnej spolupráci človeka a robota.
Jakub Velko zo spoločnosti 108 Real Estate predstaví interaktívnu mapu pozemkov, priemyselných a logistických nehnuteľností na Slovensku. Mapa umožňuje filtrovanie parkov podľa štandardov tried (A, B, C) a poskytuje kľúčové informácie o jednotlivých lokalitách. Zobrazuje blízkosť hlavnej dopravnej infraštruktúry, umožňuje presnú geografickú lokalizáciu parkov. Klienti môžu vyhľadávať nehnuteľnosti podľa rôznych kritérií a analyzovať ich podľa využitia, čím získajú prehľad o vhodných priestoroch na podnikateľské aktivity.
Tento blok zameraný na inovácie bude moderovať Martina Le Gall Maláková, ktorá je okrem iného zakladateľkou Priemyselného inovačného klastra (Industrial Innovation Cluster).
Martina Le Gall Maláková má bohaté medzinárodné skúsenosti s tvorbou a implementáciou národných aj medzinárodných inovačných politík. Počas svojej kariéry podporovala inovačný ekosystém prostredníctvom prenosu poznatkov z výskumu, vývoja a inovácií do praxe a podpory slovenských talentov a inovátorov.
Svet logistiky sa prebúdza do novej éry definovanou automatizáciou, robotizáciou a umelou inteligenciou. Tieto revolučné trendy prinášajú sľub bezprecedentnej efektivity a optimalizácie, no zároveň kladú znepokojivú otázku: aká je budúcnosť človeka v tomto prebiehajúcom prevrate? Čaká nás zánik pracovných miest v logistike alebo sa ľudia stanú kľúčovými stratégmi v tomto dynamickejšom a sofistikovanejšom prostredí? Ak áno, aké zručnosti a kompetencie budú v budúcnosti najviac potrebovať? Bude majestát človeka v logistike trvať ešte dlho a skončí sa niekedy? Názory na tieto a ďalšie otázky zaznejú exkluzívne v dopoludňajšej panelovej diskusii s poprednými zástupcami poskytovateľov a užívateľov logistických služieb a produktov.
Panelovú diskusiu bude moderovať Tatiana Koššová, country manager SK spoločnosti ATOZ Group.
Prečo sa zúčastniť?
Cieľom programu BizLOG je uľahčiť stretnutia medzi partnermi a účastníkmi kongresu SLOVLOG. Vypočujte si stručne a nezáväzne informácie od popredných dodávateľov služieb a produktov pre logistiku a dopravu. Jedno stretnutie bude trvať 10 minút, ak vás ponuka zaujala, máte možnosť dohodnúť si individuálne stretnutie.
Kto sa môže zúčastniť?
Na strane dodávateľov sa programu BizLOG môžu zúčastniť len spoločnosti, ktoré sú partnermi kongresu. Na druhej strane rokovacieho stola však môže stáť každý, kto má záujem dozvedieť sa viac o ponúkanom výrobku alebo službe.
Ako sa môžete zúčastniť?
Účastníci si môžu najprv vybrať, s kým a kedy sa chcú stretnúť. Profily zúčastnených spoločností a stručný prehľad ich ponuky budú zverejnené na webovej stránke kongresu niekoľko týždňov pred podujatím. Všetkých účastníkov budeme tiež kontaktovať a požiadame ich, aby si dohodli stretnutia, a partnerom dáme možnosť vybrať si účastníkov, s ktorými sa chcú stretnúť. V deň podujatia vám bude poskytnutý individuálny program na daný deň. Nemajte však obavy – aj keď sa BizLOG koná počas obedňajšej prestávky, postaráme sa, aby ste mali čas na jedlo.
V tomto roku ovplyvňovala slovenský pracovný trh najmä nízka nezamestnanosť a vysoká inflácia. Podľa odborníkov chýbali v roku 2023 kandidáti vo všetkých odboroch. K najviac žiadaným patrili pracovníci vo výrobe a logistike, ale aj zamestnanci z kategórie bielych golierov – účtovníci, obchodní zástupcovia a manažéri. Spolu so zavádzaním robotov a nových technológií vznikajú aj úplne nové pracovné miesta. Amazon tvrdí, že len za posledné roky vytvoril cez 700 rôznych nových pozícií, ktoré v minulosti neexistovali a vyše 50-tisíc pracovných miest bude vylepšených. Zdá sa ale, že silný rozvoj logistického trhu brzdí len nedostatok pracovných síl. Spoločnosti, ktoré prechádzajú na automatizáciu a robotizáciu, zároveň čelia viacerým výzvam – aspekty, ako sú financie, ziskovosť, nižšia flexibilita, súčasné možnosti dodávateľov technológií alebo potreba nájsť rovnováhu medzi strojmi a ľudskými pracovníkmi.
Moderátorom bude Roman Molek zo spoločnosti TRANSEARCH International.
Intralogistika je dnes svedkom najdynamickejšieho vývoja v oblasti technológií, preto sme jej venovali samostatný popoludňajší blok. Čaká vás séria pútavých prípadových štúdií, v ktorých sa stretnú predstavitelia firiem (užívatelia), ktorí už inovácie v intralogistike úspešne zrealizovali. Z prvej ruky sa dozviete, ako prebiehala implementácia nových riešení a aké výsledky priniesli. Prípadové štúdie budú zamerané na témy, ako je automatizácia a robotizácia, digitalizácia logistických procesov, obalové hospodárstvo a skladovanie.
Paralelne so sekciou Intralogistika bude prebiehať aj sekcia zameraná na to, čo sa deje mimo podniku. Témou bude doprava a dodávateľsko-odberateľské reťazce. Tieto dve oblasti sú navzájom úzko prepojené, čo sa výrazne prejavilo najmä v posledných rokoch v súvislosti s globálnymi udalosťami ako pandémia COVID-19, ruská agresia na Ukrajine a geopolitické napätie v oblasti Blízkeho východu. V rámci prezentácií si predstavíme distribučné modely zálohovania vratných obalov v EU a pozrieme sa na aktuálne podmienky na trhu cestnej dopravy.
V období, keď sa spoločnosti pripravujú na zvýšené regulačné požiadavky v oblasti ESG, manažmenty často zabúdajú využiť ESG ako strategickú príležitosť. Prednáška má za cieľ priblížiť metriky, ktoré sú sledované nielen v rámci ESG reportingu, ale sú zároveň používané ako kritériá pre získanie lepšieho financovania podnikateľských aktivít a môžu byť využité ako príležitosť vo výberových konaniach. Počas prezentácie vám odpovieme na tieto a ďalšie otázky: Ako správne prepojiť ESG s existujúcou stratégiou spoločnosti? Ktoré metriky sú dôležité pre logistiku a dopravu? Prečo je potrebné stanoviť hmatateľné ciele v ESG?
Zvyšujúci sa tlak na udržateľnosť si vyžaduje, aby sa logistické spoločnosti stali aktívnymi hráčmi v prechode k nízkouhlíkovým ekonomikám. Táto panelová diskusia sa zameriava na vzťah medzi logistikou a zodpovednosťou, pričom zdôrazňuje kľúčové aspekty ako environmentálne dopady, sociálnu zodpovednosť a ekonomickú udržateľnosť. Pozrieme sa, aký vplyv má na ekonomiku dlhé obdobie inflácie a ako to ovplyvnilo logistiku. Aké regulačné a finančné faktory ovplyvňujú implementáciu cirkulárnych princípov v logistike? Ako môžu logistické spoločnosti využiť požiadavky Green Deal ako príležitosť pre transformáciu svojich procesov? Ako ovplyvnili požiadavky ESG a CSRD podniky v logistike a doprave, či už z finančného, regulačného, inovačného alebo organizačného hľadiska? Vzhľadom na súbeh sľubných trendov a náročných faktorov sa vynára otázka: bude slovenská logistika dostatočne udržateľná?
Panelovú diskusiu bude moderovať Marta Jančkárová, moderátorka a redaktorka domáceho spravodajstva a aktuálnej publicistiky Rozhlas a televízia Slovenska.
Po skončení kongresového programu čaká profesionálov Logistický Business Mixer, obľúbený vrchol kongresového dňa. Je to vhodné miesto na nadviazanie nových obchodných kontaktov či posilnenie existujúcich. Účastníci kongresu sa môžu tešiť na pivnú degustáciu spoločnosti Plzeňský Prazdroj, miešané drinky od spoločnosti Coca Cola či skvelú živú hudbu.
Tradičné priemyselné odvetvia poznajú vratné obaly už niekoľko rokov. Ich výrobcovia však nie vždy majú alebo poskytujú možnosti ako obaly modifikovať a ako s obalmi naložiť po ich životnosti. Uzatváraním materiálových tokov medzi výrobcom-recyklátorom a jeho zákazníkmi – odberateľmi obalových materiálov vzniká potenciál ušetriť materiálové zdroje, dramaticky znížiť náklady firiem na obalový materiál a znížiť vyprodukované CO2e v oblasti obalov. Projekt vývoja vratného obalu, ako náhrady za pôvodný jednorazový obal so sebou priniesol viacero výziev, no ich postupné zdolávanie vyústilo v inovatívne obalové riešenie. Pozitívne tým bola ovplyvnená nákladovosť, ergonómia a bezpečnosť prepravy, kvalita a zníženie množstva vyprodukovaných odpadov z jednorazových obalov. Na príklade implementovaného projektu v spoločnosti Telekom v spolupráci so spoločnosťou Packeta prezentácia ukáže, ako vratné obaly môžu vplývať na ekonomiku a ekológiu logistiky v oblasti e-commerce a retailu.
Prezentácia nahliadne na proces automatizácie skladu od počiatočnej analýzy a identifikácie kľúčových požiadaviek až po konečnú implementáciu riešenia. Preskúma rôzne technológie, ktoré boli súčasťou výberového procesu a ponúkne prehľad kritérií, ktoré viedli k výberu spoločnosti Element Logic ako ideálneho partnera pre tento projekt. Prezentácia predstaví jednotlivé fázy projektu – od návrhu, cez integráciu technológií až po plnú prevádzku. Súčasťou budú aj praktické postrehy a cenné skúsenosti z prvých troch mesiacov ostrej prevádzky, ktoré umožnili vyhodnotiť efektívnosť automatizovaného systému a identifikovať potenciálne oblasti na optimalizáciu.
Logistické centrum spoločnosti eD System zaznamenalo najväčšiu inováciu vo svojej histórii. Sklad dostal nové automatizované a vychystávacie riešenie, ktoré výrazne ovplyvnilo logistické procesy od príjmu až po expedíciu. Implementácia navrhovaného riešenia trvala 14 mesiacov a prebiehala za plnej prevádzky skladu bez toho, aby negatívne ovplyvnila doručovanie zásielok zákazníkom. Projekt zahŕňal dodávku 16 vertikálnych zakladačov – 8 kompaktných dvojitých a 8 kompaktných dvojitých zakladačov a plne automatickej dopravníkovej linky so štyrmi zónami vychystávania vybavenými technológiou Pick-to-Light. Všetky technológie sú riadené systémom WCS VertiNode AI, ktorý komunikuje s nadradeným systémom WMS a zabezpečuje obojsmernú výmenu informácií. Cieľom projektu bolo automatizovať a zefektívniť procesy vychystávania a zvýšiť kapacitu spracovaných objednávok, čo zodpovedá ich neustálemu rastu.
V spoločnosti RUDOS RUZOMBEROK prvú modulu implementovali v roku 2019 a aktuálne sú inštalované 4 moduly. 3 moduly ML75D sa využívajú na skladovanie materiálu, polotovarov a hotových výrobkov. Modula SLIM ktorá je osadená vo výrobnej hale sa používa na skladovanie prípravkov pre obrábacie CNC zariadenia. Pri zvažovaní vertikálnych skladov mala spoločnosť hlavne dva ciele. Prvým cieľom bolo navýšenie skladovacích priestorov v spoločnosti, nakoľko spol. RUDOS je umiestnená v strede obce s výrazne limitovanými možnosťami na výstavbu nových hál. Cieľ bol splnený nakoľko pôvodných 250m2 skladovacej plochy bolo odovzdaných pre servis na kompletáciu kompresorov a v sklade implementovaním troch modul ML dokázali vytvoriť dodatočnú skladovaciu plochu o výmere cca 900m2 bez potreby stavania nových skladovacích hál. Moduly majú zásadný vplyv na efektívne fungovanie a organizovanie skladu.
O automatizácii a robotizácii intralogistiky sa diskutuje na všetkých fórach, menej už o základných predpokladoch ich rozvoja, teda o príprave hál. Čo bráni umiestneniu automatizovanej a robotizovanej skladovej techniky do starých hál? Aké technické úpravy sú potrebné v pôvodných halách? Aké nákladné je postaviť udržateľnú novú halu na mieste brownfieldu a nainštalovať do nej automatizované alebo robotické systémy? Vyjde to lacnejšie na zelenej lúke, ak sa zohľadnia legislatívne, ESG a ekonomické požiadavky? Aké sú základné a nadštandardné technické požiadavky na nové haly s automatizáciou alebo robotikou? Do akej miery sú výrobné spoločnosti ochotné investovať do nových hál alebo rekonštrukcie brownfieldov s cieľom vybudovať automatizované alebo robotizované sklady? Na tieto otázky sa pokúsime odpovedať v panelovej diskusii so zástupcami spoločností, ktoré automatizujú, tých, ktoré automatizáciu ponúkajú a developerov, ktorí stavajú priemyselné nehnuteľnosti.
Panelovú diskusiu bude moderovať Patricia Jakešová, odborníčka v oblasti retail manažmentu.
Aktuálne podmienky na trhu cestnej dopravy na Slovensku sú výrazne ovplyvnené nedostatkom vodičov. Tento nedostatok je z veľkej časti spôsobený odchodom starších vodičov do dôchodku a nízkym záujmom mladých ľudí o vstup do odvetvia. Slovenskí dopravcovia tak preto čoraz častejšie hľadajú vodičov aj v tretích krajinách. Súčasný stav trhu je zároveň ovplyvnený tlakom na digitalizáciu a ekologizáciu. Tento tlak je zosilnený aj v súvislosti s ESG požiadavkami, ktoré ovplyvňujú obchodné stratégie a dlhodobú udržateľnosť podnikania v sektore dopravy.
Správne nastavený model systému zvozu je kľúčovým prvkom efektívneho riadenia logistiky materiálu. Tento model priamo ovplyvňuje spokojnosť zapojených strán v systéme zálohovania a jeho úspešnosť závisí od mnohých faktorov. Prezentácia predstaví rôzne prístupy k nastaveniu správneho modelu pre logistiku materiálu, ale aj praktické skúsenosti zo slovenského zálohového systému či iných európskych krajín, ktoré čelili rôznym výzvam a našli úspešné riešenia v oblasti distribúcie vyzbieraného materiálu.
Spoločnosť Sped Tempus sa špecializuje na predaj soli od kuchynskej až po posypovú. Prezentácia predstaví, ako implementácia systému trhoviska cestnej nákladnej dopravy viedla k zvýšeniu efektívnosti spoločnosti. Predstaví situácie, keď systém okamžite nahradí vypadnutého dopravcu, čím sa zabezpečí kontinuita dodávateľského reťazca. Okrem toho ukáže, ako využitie umelej inteligencie, ktorú v súčasnosti spoločnosť testuje, prispieva k výraznému zrýchleniu pracovných procesov. V neposlednom rade sa prezentácia zameria na expanziu systému Sped Tempus do ďalších krajín a reálne využitie systému na medzinárodnej úrovni.
Kľúčovými témami v doprave a SCM je digitalizácia a automatizácia – zavádzanie nových technológií, ako sú internet vecí, umelá inteligencia, robotizácia, blockchain či kybernetická bezpečnosť. Dôraz je kladený na nízkoemisnú a bezemisnú dopravu, na optimalizáciu trás, využívanie obnoviteľných zdrojov energie a cirkulárnu ekonomiku. To všetko si vyžaduje budovanie odolných a flexibilných logistických sietí, na vytváraní nových obchodných modelov založených na spolupráci medzi rôznymi aktérmi v logistickom reťazci, vrátane výrobcov, dopravcov, zamestnancov a zákazníkov. Zatiaľ čo technológie prenikajú do logistiky a menia spôsob, akým tovary putujú po svete, človek zostáva neoddeliteľnou súčasťou tohto komplexného systému. Čo to znamená pre zamestnancov v doprave? Sú firmy pripravené na rekvalifikáciu zamestnancov? Bude dostatok vodičov? Kým v minulosti boli vodiči považovaní za „kráľov ciest“, dnes čelia častejším kontrolám, vyšším nárokom na bezpečnosť a zodpovednosť. Čo si vyžaduje byť vodičom dnes v porovnaní s minulosťou? Dokážu firmy nalákať mladú generáciu vodičov? Ako sa budú transformovať pracovné pozície v doprave a SCM? Aký bude význam ľudského kapitálu v budúcnosti logistiky?
Panelovú diskusiu bude moderovať Vladimír Maťo, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky.
V dynamicky sa meniacom svete logistiky sú pokročilé technológie, automatizácia a A.I. hlavnými motormi zmien na pracovnom trhu. Prezentácia sa zameria na kľúčové trendy, ktoré ovplyvnia štruktúru pracovných miest v logistike, a ponúkne vhľad do toho, ako sa odvetvie prispôsobuje týmto zmenám.
Moderátorom bude Roman Molek zo spoločnosti TRANSEARCH International.
MTBIKER sa v januári 2023 presťahoval do nového logistického centra pri Trenčíne – SIHOTPARKu. Na vyše 4600 m2 plochy okrem klasických 2000 paletových miest zainvestovali aj do robotického skladu. Slovenský dodávateľ Photoneo so svojim produktom Brightpick vybavil halu 19 robotmi a 17 000 prepravkami, čo aktuálne umožňuje MTBIKERu expedovať vyše 2000 objednávok denne s priestorom na ďalší rast. Robotika sa podieľa na celkovej expedícii 60 %. Zo skladu je obsluhovaný celý trh Európskej únie, 7 jazykových domén eshopu, outdoorový projekt MTHIKER. Logistický fulfillment poskytuje dvom subjektom B2B. V roku 2024 avizuje skupina MTBIKER 30% rast obratu.
Sprevádzať skladom bude Martin Palenčík, obchodný riaditeľ spoločnosti MTBIKER.
Depo Bratislava Triblavina je najväčšie depo Packety na Slovensku. Vďaka svojej rozlohe 8 878 m² sa radí medzi najväčšie balíkové prekladiská v SR. Nachádza sa v novo vybudovanom VGP Parku Triblavina v Bernolákove. Strategická poloha depa, len pár kilometrov od Bratislavy a 500 m od diaľnice D1, umožní efektívne obsluhovať zákazníkov. Depo disponuje 14 kamiónovými bránami a miestom pre 37 dodávok. Pri výbere nového depa Packeta kládla veľký dôraz na udržateľnosť a riešenia v štandarde BREEAM Excellent. Depo Bratislava Triblavina otvorili v júli 2024, presťahovali sa tam obidve bratislavské depá, z Kopčianskej a Na Pántoch.
Sprevádzať depom bude Michal Magat, riaditeľ pre operácie a logistiku spoločnosti Packeta.
Najmodernejšie distribučné centrum v Seredi umožňuje efektívne zásobovať 160 predajní a 12 internetových obchodov na piatich trhoch: Slovensko, Česko, Maďarsko, Chorvátsko a Slovinsko.
Za úspechom v centralizácii dodávok stojí zavedená špičková automatizácia a moderné technológie, ako aj špeciálne navrhnuté rozhrania podporované našimi partnermi. Skladovací systém AutoStore, vybavený 60 000 zásobníkmi, efektívne prináša produkty zamestnancom na základe objednávok v reálnom čase. Táto spolupráca priniesla pre Sport Vision až 70-percentnú úsporu skladovej plochy a tiež zvýšila rýchlosť vychystania objednávok a zásobovania predajní.
Okrem toho stroj Sorter zefektívňuje prípravu tovaru pre 125 predajní súčasne, čím optimalizuje dodávateľský reťazec.
Tieto inovácie výrazne zjednodušili operácie v rámci maloobchodnej siete Sport Vision, čo viedlo k rýchlejšiemu uvádzaniu výrobkov na trh a k lepšej dostupnosti výrobkov pre online zákazníkov vďaka integrácii so systémom SAP CAR. Projekt bol sfinalizovaný v júni 2023.
Sprevádzať centrom bude Nenad Ratković, logistický špecialista spoločnosti Sport Vision.
Nórska spoločnosť TOMRA je globálnym lídrom v oblasti triediacich technológií používaných v recyklácii, potravinárstve a ťažbe surovín. Vytvára sofistikované a inovatívne riešenia založené na báze senzorov pre optimálne využitie zdrojov, čím vytvára pridanú hodnotu s vyšším významom a zmyslom, smerom k udržateľnosti. TOMRA Sorting, s.r.o. je hlavým výrobným závodom spoločnosti TOMRA. V roku 2014 sa spoločnosť presťahovala do svojho nového objektu v areáli Prologis park Bratislava. Po rozšírení haly v roku 2020 sa celková rozloha výrobných a administratívnych priestorov zvýšila na >20 000 m2. Na Slovensku pôsobia všetky tri divízie spoločnosti: TOMRA Food a TOMRA Recycling tu realizujú svoju výrobnú činnosť a ich produkcia predstavuje až 80% celosvetovej produkcie strojov na triedenie spoločnosti TOMRA. Divízia TOMRA Collection realizuje predaj a servis zálohových automatov, 78% všetkých obalov na Slovensku sa vracia cez automaty TOMRA.
Sprevádzať skladom bude Marek Kuceravy, lean & facility manager spoločnosti TOMRA Food.
Hossa family je slovenská výrobná a distribučná firma, ktorá si na domácom trhu vybudovala pozíciu jedného z najväčších distribútorov mrazených, chladených, suchých potravín a nepotravinového tovaru. Majiteľom firmy je Marián Hossa, ktorého verejnosť doteraz poznala hlavne ako úspešného hokejového hráča z reprezentácie a NHL. Aj keď je spoločnosť Hossa family známa najmä svojimi pirohami, šúľancami, knedlíčkami a haluškami, jej najdôležitejšou činnosťou je logistika a distribúcia. Preto si za logistického partnera vybrala DHL Supply Chain, svetového lídra a poskytovateľa zmluvnej logistiky. DHL Supply Chain Slovakia pre Hossa family riadi zásobovanie a skladovanie novo vzniknutého distribučného skladu v Triblavine, a to v 3 teplotných režimoch (suché, chladené a mrazené), z ktorého zabezpečuje distribúciu tovaru pre západné Slovensko.
Sprevádzať skladom bude Marek Kuki, site manager spoločnosti DHL Supply Chain Slovakia.