PreVratná krabica: Cirkulárny obal v retaile a v logistike e-commerce
Tradičné priemyselné odvetvia poznajú vratné obaly už niekoľko rokov. Ich výrobcovia však nie vždy majú alebo poskytujú možnosti ako obaly modifikovať a ako s obalmi naložiť po ich životnosti. Uzatváraním materiálových tokov medzi výrobcom-recyklátorom a jeho zákazníkmi – odberateľmi obalových materiálov vzniká potenciál ušetriť materiálové zdroje, dramaticky znížiť náklady firiem na obalový materiál a znížiť vyprodukované CO2e v oblasti obalov. Projekt vývoja vratného obalu, ako náhrady za pôvodný jednorazový obal so sebou priniesol viacero výziev, no ich postupné zdolávanie vyústilo v inovatívne obalové riešenie. Pozitívne tým bola ovplyvnená nákladovosť, ergonómia a bezpečnosť prepravy, kvalita a zníženie množstva vyprodukovaných odpadov z jednorazových obalov. Na príklade implementovaného projektu v spoločnosti Telekom v spolupráci so spoločnosťou Packeta prezentácia ukáže, ako vratné obaly môžu vplývať na ekonomiku a ekológiu logistiky v oblasti e-commerce a retailu.